“Gràcies per tant”, dia Internacional de la Síndrome de Down

 


El dia 21 de març és el dia internacional de la Síndrome de Down i per a nosaltres ha estat una jornada especial. Aquest curs, dos dels nostres alumnes de 1r d’ESO ens ajuden a aprendre i millorar cada dia, tal com diuen ells: “Tinc síndrome de Down”.


Els nostres alumnes ens  expliquen en primera persona com ha estat aquest primer curs a l’Institut:


Em dic David Sánchez, tinc síndrome de Down i visc a Bonavista. Sóc estudiant de l’Institut Collblanc i vaig a 1B. “M’encanta anar a l’institut perquè jo ja sóc gran i hi tinc nous amics. M’agrada molt fer educació física.


Em  dic David de Oliveira, tinc síndrome de Down i visc a La Canonja, vaig a 1r A. Tinc molts amics, alguns ja els tenia abans i d’altres els he conegut aquí. Sis hores de classe són moltes, em canso molt. El que més m’agrada és jugar a bàsquet a les hores del pati i el que menys, la mascareta i el covid. Hi ha molts professors però m’agraden molt i em cuiden molt. 


Celebrem aquest dia per recordar que les persones amb síndrome de Down, causat per una trisomia al cromosoma número 21, tenen dret a la igualtat, a la felicitat i la inclusió plena en la societat. Són persones amb discapacitat intel·lectual i també  amb alguns  problemes físics i de salut i això les fa especialment vulnerables i és per aquest motiu que les hem de protegir de qualsevol abús o discriminació. Al Collblanc, s’atèn la diversitat de forma inclusiva. Ells formen part del seu grup i participen en totes i cadascuna de les activitats lectives i lúdic esportives del centre.


Al principi ens va envair una mica la por pensant que potser no estàvem prou preparats per atendre’ls amb la màxima professionalitat i delicadesa que tots els alumnes es mereixen però amb el suport de l’associació Down i sobretot la constant ajuda d’ells mateixos, vam començar plegats un camí ple d’aprenentatges i adaptacions mútues. 


“Gràcies per tant”


El punt de vista dels docents queda resumit en una frase, una frase que és el lema d’aquest dia : “Gràcies per tant”, per tant que ens heu ensenyat en aquest poc temps. Sou vosaltres qui ens ajudeu cada dia a ser millors i a entendre com integrar aquesta diversitat en el nostre dia a dia. Són els vostres companys, tots els alumnes de 1r d’ESO ,qui moltes vegades ens han donat indicacions a nosaltres quan no ens teníem encara prou confiança i no coneixiem algunes respostes. Seguim aprenent cada dia al vostre costat. Seguirem construint una millor societat.


S. Moragues, SIEI