REPTES COOPERATIUS A L'EDUCACIÓ FÍSICA

Imatges: Nacho López



A les classes féiem reptes en grup, o cooperatives, i havíem de fer una sèrie de jocs o proves i superar-los entre tots. 


Amb aquests reptes no només juguem o intentem fer proves, sinó que amb aquests reptes hem anat aprenent habilitats, valors... Sabent el que és treballar en equip, valorar-nos entre nosaltres... El professor ens ajudava, però no ens deia la solució, ja que si ho fes no tindría gràcia, perquè seria una classe més, en la que no aprenguéssim res i, l'escola en general no és per això. 



L'escola és avorrida (...) però aprenem


Molta gent pensa que l'escola és avorrida i obligatòria, però a cada classe que passa aprenem una o més coses. Els professors que venen cada dia a l'escola, no vénen a passar l'estona, sinó a ensenyar que en la vida ho hem de passar bé, però que també hem de saber el que és valorar a una persona, animal o cosa. 

Que la vida s'ha de viure, però controladament (cada persona té els seus límits). 


HEM APRÈS



Uns quants valors que hem après és saber escoltar-nos, escoltar les opinions dels altres i això s'anomena respecte, un altre valor "si vols que et respectin fes-ho tu també". 

Hem après a cuidar el material, a saber tractar-lo bé i no fer-lo malbé. La cooperació, un dels valors més importants que hem après, fent pinya junts i sabent respectant-nos, no discriminant-nos, no fer-nos malbé, tant físicament com verbalment i sobretot animant-nos els uns als altres. 


Això ho hem aconseguit amb l'organització i l’objectiu de superar els reptes físics que hem treballat a classe. Així doncs, els valors és el que hem après fent aquests reptes cooperatius a la classe d'Educació Física. 

Escrit per Isaura Mateu, 2n ESO_D