Entrevista a Aïda


Foto: Enric R.



Des de l'optativa Reporters 3.0 hem treballat diverses tipologies textuals relacionades amb el món del periodisme. A continuació teniu una entrevista que vam realitar a la professora Aida, professora de l'INS Collblanc. 

  • Per començar, quants anys tens? 
  • En tinc 33. 

  • Quina és la teva professió? 
  •  Sóc professora de matemàtiques. 
  •  Què vas estudiar per ser-ho? 
  • Vaig estudiar enginyeria química al la URV, a Tarragona i després vaig fer un curset per poder ser professora. 
  •  O sigui, que sempre vas voler ser professora? 
  •  No, de petita sí que volia ser professora, ho pensava, després vaig estudiar perquè m'agradava molt la química, vaig estudiar alguna cosa relacionada amb la química i després vaig començar a treballar en empreses, no m'agradava i com que sempre m'havia agradat ser professora, feia classes de repàs i vaig continuar per aquest camí. Sempre has estat d'acord amb el sistema educatiu? 
  • Canvia molt, el sistema educatiu. 
  • Cada vegada que hi ha un canvi de govern hi ha canvis, amb algunes hi estic d'acord i amb altres no. 
  • Canviaria moltes coses. 
  •  Canviaries el sistema nou de les notes?
  •  Sí, a mi, particularment no m'agrada gaire perquè no és el mateix un 10 que un 9, no és el mateix un 8 que un 7, no? 
  • Llavors no ho trobo just, però això justament és el que menys em preocupa, si és així, cap problema. 
  •  Doncs, què canviaries? 
  • El sistema de les aules, justament aquest any als tercers sou pocs, però a primer hi ha gairebé 30 persones en una aula, no? 
  • Per tant, és impossible fer bones classes amb tants alumnes, la ràtio d'alumnes per classe hauria de disminuir. 
  •  Els alumnes són molt diferents? 
  • Sí, en aquest insti hi ha molta diversitat, sí. 
  •  Ets coordinadora de tercer, explica'ns com es prepara una sortida escolar, costa molt?
  • No, això no costa, o sigui és saber preveure, això si perquè ha de passar per l'AMPA, que ha d'acceptar aquestes sortides i l'equip directiu també. 
  • Però també influeix el fet que tingui un bon propòsit o una bona finalitat. No sol haver-hi problemes importants. 
  • Moltes vegades són els mateixos professors els que em proposen sortides durant el curs. Has estat en algun altre institut? 
  • Sí, he passat per Torrreforta, per l'Arbost, per la Bisbal del Penedès, a Tarragona i desprès a aquest. 
  •  Tema deures, opines que està bé posar deures cada dia per a casa? El que passa és que quan no manes deures, vosaltres en general per pròpia iniciativa no feu res, doncs la manera de manar deures és la manera que tenim que aneu estudiant una mica dia a dia. Jo, ja saps que no mano molts deures, jo sóc de treballar a classe i si treballes a classe i acabes, doncs ja està, allí estic per resoldre els dubtes, a casa jo no hi sóc i no puc resoldre dubtes però qui no treballa a classe, doncs almenys que treballi a casa, en algun lloc s'ha de treballar i aprendre. 
  •  Què n'opines de les vagues? 
  • Ah, bon tema, estic molt d'acord en que es faci vaga, però vaga si s'hi creu, si no s'hi creu, no, vaga per fer festa o per saltar-se les classes no, vaga per anar-te a manifestar o per reivindicar, per anar a buscar millores per a vosaltres o socials, estic súper d'acord, és com es guanyen les coses, estic molt d'acord, però fer vaga per estar a casa estic totalment en contra. 
  •  Et sembla bé l'ús de mòbils a les classes? 
  •  Sí, però molt pausat, és a dir, no cal estar cada dia utilitzant el mòbil, si un dia fem un joc doncs es treu. És el de sempre com que alguns en fan un mal ús, això comporta que després es prohibeixi per a tothom Com sempre paguen justos per pecadors. 
  •  T'agrada llegir i llegeixes molt? La veritat és que no, o sigui margada llegir, però m'agrada llegir amb temps, per exemple a l'estiu, a la platja. La veritat és que durant l'hivern tinc menys temps. 
  •  Et sembla bé el quart d'hora de lectura? 
  • Em sembla bé si es fes bé, ja que molta gent no porta llibre i jo sóc la primera que de vegades si no m'ho diuen els alumnes me n'oblido perquè comences i vas estessat a classe i llavors no te'n recordes. Em sembla bé però tothom ha de poder llegir en silenci, concentrat i és una idea genial. 
  •  I el wattpad (aplicació per llegir)? 
  • No la conec però si hem sembla molt bé. A Amazon hi ha molta gent que escriu el seu propi llibre i acaben sent llibres famosos. Em sembla perfecte tot el que sigui lectura, ja que és cultura. 
  •  Quin és el llibre que més t'ha marcat? 
  •  És que n'hi ha molts, per exemple El niño del pijama de rallas perquè quant has anat a Alemania i has vist els camps de concentració és com reviure tota la història. L'altre és un que parlava sobre el mur de Berlin. 
  •  Aquest institut t'agrada? 
  • Sí, no us penseu que aquest institut és molt diferent dels altres, és molt divers, però clar que m'agrada aquest insti. Hi ha moltes coses a millorar però com a tots els instis. 
  •  Portaries els teus fills a aquest institut? 
  • Clar, per què no? Si no els portés aquí el que tinc clar és que també seria un institut públic. 
Escrit per Ruth Barrios, Míriam Galindo i Erika Lozano.  

Si us voleu llegir més, podeu entrar al bloc de l'Enric: Font: https://blocs.xtec.cat/reporterstrespuntzero/