Sittensen al Collblanc

Una setmana intensa amb amistat, cultura i gastronomia
Intercanvi a 3r d'ESO

L'alumnat de l'intercanvi. Ins Collblanc 2019

DIARI D'UN INTERCANVI, per Noèlia Padilla.

L'institut Collblanc reb l'alumnat de Sittensen la setmana de l'11 al 17 de març. Aquesta activitat es realitza amb l'alumnat de 3r d'ESO des del curs 2015/2016. L' estada cultural forma part del conjunt d'activitats lectives del nostre centre.

L'11 de març, els alumnes participants de l'intercanvi de 3r d’ESO vam sortir a las 16.00 cap a l'aeroport de Barcelona amb cartells de benvinguda per rebre'ls.

L'alumnat alemany va venir a La Canonja  els alemanys, a casa dels onze alumnes que fem l’intercanvi amb Sittensen.  El primer dia va ser emocionant, donat que hi havia molt interés per tenir el primer contacte directe amb les nostres parelles d’intercanvi.

Vam conversar i gaudir d’una setmana amb ells.

En arribar a Tarragona, tots vam anar cap a casa per  descansar y deixar les seves maletes a la seva habitació. Un cop establits vam anar a conèixer-nos tots al quadrat i a mantenir una conversa amb cadascú.

El dia 12, vam ensenyar les diferents cultures que tenim a Catalunya i les festes que celebrem. Després els alemanys van anar a l' ajuntament on els van donar una xerrada i van tenir la oportunitat de conèixer l'alcalde de La Canonja, Roc Muñoz. A la tarda, els alumnes vam fer un berenar per compartir experiències al nostre poble.

El dia 13 les professores van acompanyar el grup per a visitar Tarragona i donar a conèixer les diferents parts de la ciutat romana i medieval.
Per la tarda vam anar tots els que fem l’intercanvi a passar la tarda per Tarragona i fer una ruta pel parc del Francolí i gaudir del temps d'esbarjo.

Dijous dia 14 vam tenir l'oportunitat de poder anar al Delta de l’Ebre; allí vam visitar la zona, i vam realitzar diverses activitats lúdiques i culturals, entre les que destaca la navegació en vaixell a la desembocadura del riu.

Va ser una gran experiència.

Els alumnes vam aprofitar la tarda per anar al quadrat i passar una bona estona al PIJ, més tard vam anar al Rocas que és un altre parc.

Divendres 15 per el matí vam anar al Salting on ens ho vam passar molt bé i vam estar per Reus una estona fins que va arribar l’autobús, per la tarda com que fèia bon dia vam decidir anar a la platja del Miracle per així donar a conèixer les costes tarragonines.

Dissabte dia 16, les famílies van organitzar una calçotada per poder gaudir de l’últim dia tots junts. Ens vam divertir molt i vam oferir un dia gastronòmic amb una tarda en germanor.

Va arribar diumenge 17, i, per desgràcia, el comiat. Gairebé tots estàvem plorant perquè els trobaríem a faltar. Ha sigut una gran experiència i estem desitjant que arribi setembre per retrobar-nos.